miércoles, febrero 21, 2007

KODAK (solo a modo de ejemplo)

Extractos de un reciente artículo sobre la compañía en el NYT:

"Kodak fell into a trap that has snared many successful companies, including big names like Xerox and I.B.M. a generation ago and AOL more recently. They had the brilliance to change an industry, but their hubris led them to believe that the evolution would stop with them..."

"But some investors are not ready to write off Kodak. They contend that the Kodak brand still has cachet with consumers. Determining what to do with it and executing a plan effectively will not be easy. “Kodak needs not only to restructure, but to change its business,” Gustav C. Zinn, manager of the Ivy Core fund, explained. “That’s a bigger project. They don’t have an overnight fix.”..."

Aquí otro artículo en Business Week

¡ESCALOFRIANTE! Lo que se dice de las personas, qué nadie tiene la vida comprada, aplica tal cuál para las empresas, no importa que tan grandes o que tanta trayectoria tengan. Y el origen del descalabro siempre es el mismo, perder la alineación de la estrategia con la realidad, y/o luego, de ésta con la ejecución. Peter Drucker lo explicó con la sencillez y concisión que lo caracterizaron en su artículo La Teoría del Negocio. Éste, un resumen - resumen del suscrito:

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